Jobb, bil, och glasögon

Oj, oj pj, nu har en hel vecka gått igen =)
Jag har jobbat, och jobbat och jobbat. Och i helgen som var var jag ledig från jobbet, men var på kurs i stället i Lördags, om ett projekt för att få överviktiga bara att röra på sig. Det ska bli intresant. I söndags var jag så trött att jag inte orkade med någon ting alls knappt. =)

Idag har vi varit in till Örebro. Vi skulle kolla om en bil som vi provkört fanns kvar. Det gjorde den inte. Men vi hittade en annan bil i stället. En blå peugeot 407 2,2 sw, 2005. En sådan med glastak. Så den löpte vi. =) så nu har vi bytt två bilar mot en bil. Jag får lära mig att cykla till jobbet helt änkelt. Vi tittade på cyckel till mig med och en cyckelsits och hjälm till Eve. Men det tittade vi bara på.

Men jag gick till optikern med, när vi var i örebro. Min syn har blivit så mycket sämre de senaste veckorna bara. Så vi gick runt till flera olika optiker i örebro för att se om någon hade tid idag, och till slut hittade jag en på se och synas. Han var lite lustig. men helt okej. Han kunde ju plocka fram linser som gör att jag ser igen i alla fall =) Men att han kallade ögonen för höger och vänster kompis, och skrattade åt sina egna skämt hela tiden var lite lustigt. I alla fall, när vi var klara där gick vi till specsavers och tittade på glasögon som skulle passa. Jag hittade två par (de har ju köp 2 betala för 1), som jag la undan. För vi skulle ju naturligtvis ha tagit med recept från den första optikern. Men men, jimmy fick gå och hämta ett sådant, så får han beställa åt migpå Torsdag när han är där och kollar sin syn. Då ska vi för övrigt hämta bilen, den ska få dragkrok och fixas till lite.

I morgon skulle jag ha gått på tandinfo för Eve och babysim, men mitt i tandinfon la de ett viktigt möte på jobbet. Det var tydligen jätteviktigt så det var bäst att jag går på det. Nu får det bara bli babysimmet. Men det är kul att jag hinner med någe i alla fall. Jimmy och Eve får berätta vad de sa på Tandinfon. 

Eve har för övrigt börjat borsta tänderna med tandkräm, lärt sig åla dit hon vill, inte bara ut av mistag, och varit till BVC sen sist jag skrev. Hon var 70 cm lång, vägde 8300 g coh hade ett huvudomfång på 45,2 cm Stora tjejen har hon blivit. Och så fick hon en bok också. =)



Nya Bilen, vi hämtar den på torsdag.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jätte fin bil! Älskar verkligen den där blåa färgen som er bil har. urläckert. :)

2009-02-02 @ 20:17:31
URL: http://sabinamedf.blogg.net
Postat av: Sabina

Jaa, vi kommer idag. Kan ju vara bra att veta hur man sköta de små gaddarna. :)

2009-02-03 @ 10:43:31
URL: http://sabinamedf.blogg.net
Postat av: Camilla

näe, vi väntade på paket som skulle levereras av shenker (eller hur det nu stavas)de lovade att komma innan 15, men dök inte upp förens 16 :(



Allt bra med er? Gjorde ni nåt nytt idag?

2009-02-10 @ 20:34:51
URL: http://camilla.ahnell.se
Postat av: Camilla

hade tänkt gå på babycafeét idag, men blev en sväng till marieberg & lunch med mamma istället.

2009-02-11 @ 14:54:01
URL: http://camilla.ahnell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0