Helgen

I helgen har Eve sovit borta utan mamma och pappa för första gången. Hon fick åka till farmor i lördags morse och så hämtade vi henne i går kväll. Allt hade gått jättebra, hon är så duktig så min skrutta. Fast hon hade fått lite feber och hosta på lördagkvällen. Typiskt när hon inte är hemma och skulle få göra så mycket roliga saker.

Undertiden som eve hade det roligt med farmor så renoverade jag och jimmy. Vi satte igen en dörr, eller ja vi gjorde klart där det var börjat att sätta igen en dörr. Sen satte vi igen i ett dörrhål, över där karmen ska sitta. Det var en glasruta där förut, men det ville inte vi ha och så satte jag upp lister på ett ställe. Det är tillfälligt, men bättre med begagnade lister än inga alls =)

Sen skulle vi fixa lite i köket med. bygga in spisen och diskmasiknen helt så det slapp vara en springa på 2 centimeter vid diskmaskinen och en på en decimeter vid spisen. och sätta ny  fog mellan bänkskivan och väggen. Det var nån ful grå gummigakig massa förut. Jag trode det skulle ta en dag ungefär, det gorde det inte. Först åkte vi till  bauhaus för att köpa två snuttar bänkskiva, en planka, sillicon och rengöringsmedel till fogen. Det tog över tre timmar. Vad glad man blir då =) 
När vi väl kom hem och började så strulade allt. allt blev en mm för långt eller så var man tvugen att fixa något under som man inte räknade med. Ja, ja, i går kväll när vi hämtade eve var vi inte klara på långa vägar. Så farmor följde med hem till oss och tog hand om eve på förmidagen i dag med. Sen ner jimmy var tvungen att åka till jobbet så kom min pappa en stund och hjälpte mig så jag kunde få in spisen igen också, inte bara diskmaskinen. Nu fattas det bara fog, en skivan ska limmas och så ska täckbitarna på plats. sen är köket nästan som nytt =)

Blider kanske kommer senare om jag orkar fotta och om eve går med på det, hon är lite förkyld och gnällig idag. NU ska vi i alla fall äta. Om någon vill hitta på något med oss nästa vecka nån eftermidag så kan ni ju säga till?  

Kommentarer
Postat av: kattis och maya

hej hej usch med renovering som inte blir klar, konstigt att tiden bara rinner iväg när man har barnvakt.

inge kul med förkylda barn, här har allergin slagit till.

ha det bra

kram

2009-04-07 @ 09:12:54
URL: http://katarinaahlm.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vi har inget för oss så vi ses gärna :). Kram kram

2009-04-07 @ 20:18:24
URL: http://foreigncurrency.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0