Jul, jobba och rörigt värre



Så har julen passerat. Vi var som vanligt hemma hos mina föräldrar på julafton. Fast förs på morgonen vakade vi här hemma och då hade tomten varit frame och lagt paket under granen till alla utom mig =). Eve fick en bok, men pappret och snöret var mycket roligare. Eve hade sin tomtepyamas på sig och fick en luva på morgonen, så hon blev en tomtbebis. Hon tog som vanligt på sig bästa fotomin.

Sen klädde vi oss och åkte in till örebro för att hämta Farmor, för att sedan åka hem till mormor och morfar. Där det väntade julmat, massa julmat. Vid tre var det så dags för kalle, såg idag att det hade tappat 300 000 tittar mot förra året, en av dem var Eve, hon sov nästan hela tiden. Sen var det så dags att plocka fram alla julklappar. Oj, oj, oj vad  många det var. Eve fick flest. Vi öppnade två åt henne när vi andra öppnade en och endå hade hon klappar kvar när alla andra var klara. Hon fick massor av saker, bla. Kläder, pengar, walldecorations, en pulka, en bobby car, klossar och böcker. Jag kan inte rabbla upp allt =) Men Eve fick ett paket först av alla det lekte hon med hela paketutdelningen =)

På juldagen var det åter till mamma och pappa för att fira jul med min mormor och morfar, och fler paket och mer mat.
Annandagen åkte vi till stan och marieberg. Det var sjukt mycket folk på marieberg, stan var något bättre och jag gjorde två fynd till Eve. Eve måste ha tyck det var väldigt jobbigt i alla fall, för hon fick feber på natten efter. Jimmy måde inte heller bra, men tillräckligt för att jag skulle kunna jobba. Så det gjorde jag lördag och söndag.

Idag är eve bra igen, så hon ville nog bara att jag inte skulle jobba. Men vi ska ju fixa hennes rum, och byta ett fönster där, så då går det ju åt lite pengar. =) Men vi fick ju endel kapital i renoveringsfonden nu, så bara det blir lite varmare kan vi nog börja så smått.



     

Kommentarer
Postat av: kattis

gu vilken söt bild på eve

2009-01-02 @ 21:24:58
URL: http://katarinaahlm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0